Úryvky z tiskové konference OSA 02.02.1996
- k osobě Jiřího Hradce
www.jirihradec.cz
www.jirihradec.com
(nově - tiskovka OSA na videu)

OSA Nestoudné lži, pomluvy a dezinformace z úst členů vedení OSA
- ve stylu metod StB
StB

Veřejné zatajování užití hudby autora - jeho okrádání vedením OSA, vytvoření smyšlené aféry Teletext, diletantství ředitele OSA (kolik lidí má u nás Teletext?), nařčení autora vedením OSA z okrádání ostatních, arogance předsedy výboru OSA P. Jandy k rozhodnutím soudů o právní neexistenci OSA, atd. Související:
Veřejná prohlášení představitelů OSA
pořad ČT NADORAZ
lži, pomluvy, falza, likvidace autora
TV pořady na videu

Tisk, téma je: v jakém poměru je užití špičkového díla, špičkového skladatele k užití užitkové hudby?

            Andršt:...každý dílo je ohodnoceno určitým počtem bodů a samozřejmě přitom se přihlíží, tak jak to je ve světě běžný a je to i morálně samozřejmě správný, že vážná hudba dostává těch bodů trošku víc, aby se tam vykompenzoval ten rozdíl počtu užití, který je u vážný hudby oproti hudbě populární samozřejmě minimální. Čili chceme samo nechat žít taky ty tvůrce z vážně z vážné oblasti samozřejmě. No to přesně jak jste to jste trošku uhodil hřebíček na hlavičku proč právě výbor zablokoval teda ty konta a proč to šetří, protože tady tady zřejmě de vo to využití určitý skuliny v tom vyúčtovacím řádu a že určitá skupina lidí, vono to tady nebylo přesně řečený, sou to lidi všichni, který měli s televizí buď externí smlouvy nebo nebo smlouvy o vytvoření něk některých konkrétních znělek a a a hudeb. Čili ta skupina lidí toho využila a jaksi se jaksi se zmocnila toho Teletextu. Luboš AndrštA teď když si to propočítáte, že teda i ten, dejme tomu i když ten, ten poměr je jedna ku deseti dejme tomu dneska v tabulkách, když si to přepočítáme na minuty jedna ku deseti, že oni dostanou desetkrát míň za ten Teletext, tak si uvědomte, že dílo pana Klusáka zazní v televizi no, dvakrát do roka dejme tomu deset minut a teď si k tomu připoč... a teď si k tomu laskavě vypočtěte kolik teda jakej příjem, byť desetkrát menší z toho Teletextu, když se to hraje každej den tři hodiny třeba, jo, i. Čili za ten rok co to udělá, jo, čili to je přímo jako bych řek z našeho hlediska, taky teda emocionálně je je je to je to  nemorální a proto to šetříme a proto nakonec asi budeme muset sáhnout k těm opatřením ve vyúčtovacím řádu, pokud to valná shromada schválí. Čili tim chci jenom říct, že, že jsou skladatelé - opravdoví skladatelé - který mají příjmy teda ze všech oblastí, to znamená, i když to převedu na ty znělky, tak dneska víte, že, že veře veřejnoprávní televize používá znělky, který zkomponoval většinou Karel Svoboda a znělky na na Nově dělal Jan Hamr, že jo. To sou, když řeknu skladatel, tak - ano, to sou skladatelé, protože oni oni skládají písničky, filmovou muziku, mají mají desky, mají z mechaniky, ze zahraničí - mají všechny možný užití a tydle věci jako sou znělky a ňáký Teletexty to je prostě úplně okrajová záležitost pro ně. Kdežto tady prostě je určitá skupina autorů, který mně sou (smích)...nechci použít silnýho slova, ale nemaji to užití prostě. Nemaji užití, nemaji desky, nemaji rozhlas, nemaji normální užití v televizi, to znamená nemají koncertní užití, nebo nemaji nemaji hudbu... Dr. Slanina: taneční... Andršt: k filmům... Janda: k inscenacím, Andršt: nebo k televizním pořadům. Prostě to... Moment, proč to nemaji, to si uděláte asi na to názor sami, proč to nemaji. Ale prostě zmocnili se toho času televizního ve svůj prospěch, jo. Slanina: Pavel Chrastina na tiskové konferenci OSAa vedou tento atack... Andršt: a vedou, jaksi ano, vedou tento spor a chtějí toho mermomocí teda dosáhnout... zvuk mp3 (zvuk mp3) Chrastina: vlastně prakticky, promiň Luboši, takle - kdyby se to platilo jedna ku jedný, což byl ten nejstarší náš vyúčtovací řád, voni těm, promiňte, je to populistický trošku, ale poctivejm autorům ty peníze tahaj z kapsy Andršt: ano, to chci říct samozřejmě Janda: ty peníze nenabydou, jo Chrastina: jo, to je princip, to je i morální na tom, jo Andršt: to co oni dostanou tak to je na úkor těch druhých Janda: ten koláč je jenom jeden, jo Chrastina: okrádají svý vlastní kolegy Andršt: čili oni to jaksi přesunou k sobě, jo Chrastina: to je princip prostě, kerej je nade všim, jo, aby to bylo jasně, jednou řečeno. (Pozn.: poslední čtyři řádky mluví všichni tři současně.)

            Slanina: čili takhle bych to řekl, že autor, teď dejme tomu příklad, že v té skupině těch, té úzké skupině, JUDr. Josef Slaninanebudu ji ohraničovat, že ten autor dnes, s potíta, s počítače mu takto, za ten, za tu hudbu vypadne štyřista tisíc, nebýt ustanovení o tom, o tom, po, o té podkresové hudbě, tak by mu stejně tak vypadly čtyři miliony, krát deset - čtyři miliony. Jako kdyby měl tolikrát... Janda: a z tý částky, kterou dostaneme vod televize by třeba dostal třetinu, jo - jeden autor.


            Tisk, téma je: ...o tom, co je prvoplán rozhodne dramaturg v televizi, nebo moderátor pořadu... Janda: žebříčky, někdy, žebříčky oblíbenosti taky. Chrastina: to je víc lidí, to nemusí bejt zrovna dramaturg. Slanina: tady to, to zatím nevíme, kdo to tam o tom rozhoduje, to je předmětem šetření.


            Andršt: no já sem pane redaktor, já sem to už tady nakous, prostě, že je to třeba smlouva lidí, která se u tý televize pohybuje, má tam svý kontakty, čili na to nikdy konkurs nebyl vyhlášenej - televize nevyhlásila konkurs na to aby autoři dodali hudbu, kterou by oni mohli používat pod Teletext.


            Slanina: kolik lidí u nás má Teletext?


Petr Janda            Redaktor Umlauf: ...v obou usneseních shodně dospěly obě soudkyně k závěru, že: označovaný žalovaný, to jest OSA, ku dni podání žaloby neměl způsobilost mít práva a povinnosti, neboť jako právnická osoba neexistoval.
            Janda: tady de vo to, jestli ta soudkyně na to přišla sama, a nebo jí k tomu někdo doved, dovedl, šikovně, jo.



Poznámka: za svá nehorázná, zlovolně vykalkulovaná svinstva se mně podvodníci z OSA nikdy neomluvili



Autorská práva v ČR a zločinné praktiky OSA:
§§ § §§ Jiří Hradec
www.jirihradec.cz
www.jirihradec.com